SPRINT

Puntki arvestus:

1. koht  25 punkti          11. koht 10 punkti
2. koht  22 punkti          12. koht 9 punkti
3. koht  20 punkti          13. koht 8 punkti
4. koht  18 punkti          14. koht 7 punkti
5. koht  16 punkti          15. koht 6 punkti
6. koht  15 punkti          16. koht 5 punkti
7. koht  14 punkti          17. koht 4 punkti
8. koht  13 punkti          18. koht 3 punkti
9. koht  12 punkti          19. koht 2 punkti
10.koht  11 punkti          20.koht  1 punkt

NB!  Tulemus läheb arvesse ja sõitja saab koha punkte siis kui on läbitud 50% sõidu pikkusest. Alla poole sõidust läbinud saavad 0 punkti.

Kokku arvestusse lähevad sõidud, mis on etapi nime all.

2015 aasta SPRINT tehnilised tingimused võrrivõistlustel Saku Sääru lehelt

UUS.

KOHTUNIKEL ON ÕIGUS KONTROLLIDA (KA MOOTOR LAHTI VÕTTA) IGAL ETAPIL KOLME SUVALISE VÕISTLEJA MOOTORIT.SELLEST LOOBUMINE VÕRDUB TERVE HOOAJA  DISKLAHVIGA.

JÄÄB VÕIMALUS KA PROTESTI ESITAMISEKS MILLE HIND ON 35 EUR.


Võistlusklassid  ORIGINAAL, STANDARD -25a ,+25a,  OPEN, HIINAKAS,  KORVID.

MUUDATUS Kõikide klasside masinatel peavad olema kaks pidurit, nii ees kui ka taga.

Tüdrukute  klassis sõidavad naissoost isiksused  vene standard ,originaal ja hiina pärioluga standard klassi võrriga.

UUS! 100 kg.+ klass: Selles klassis saab sõita STANDARD ,ORIGINAAL ja HIINAKA klassi võrriga. Võistleja peab kaaluma tava riietes (mitte sõidu vormis )vähemalt 100kg. Võistluspäeva alguses registreerimisel kaalutakse.


Originaal klass:(reeglid kestvuse retro klassiga ühised)

mootor d4, d5, d6, d8 ja nende (vene päritolu) modifikatsioonid.
Nõutav – tehase karter, silinder ja silindripea, karburaator, leegitoru koos summutiga.
Forseering – mootori sisene forseerimine keelatud va. põlemiskambri mahu vähendamine, (kolvi läbimõõt peab jääma 38,5 mm-ni, seda kontrollitakse tehnilises boksis teatud asjaga). Kolvi forseerida ega kolvikäiku muuta ei tohi. Ühe rõngaga kolvi puhul tihvt lubatud.
Karburaator -Karburaator originaal.Õhupuhasti vaba
Väljalase – tehase leegitoru pikkus min.20 cm. (silindri külge kinnituse võib asendada vedruga,klambriga jne.). Summuti peab olema originaal ehk peab vastama võrri modifikatsioonide D seeriatele, võrri originaal summuteid, ei tohi ära olla lõigutud, lühemaks tehtud, keevitusjäljed, igasugused torud, pasunad ja j.n.e. Eeltoodud variandid on keelatud summuti peal, lõpus ja sees.
Süüde – originaal, nukkvõlli profiili muutmine ja kontakti topeltvedrud keelatud. Süütepool ja kondekas vaba.
Ülekanne – fikseeritud ülekandesuhe(kett). Vändad või jalapulk (ülesliikuv või otspehmendustega).
Raam – võrri originaal raam (sh. esihark/vedrustus, leistangid, paak, porilauad va. sadul), tugevduste lisamine lubatud. Lubatud Porilaudu lühendada, kinnitusviise muuta ja porikaitseid lisada. Nõutav numbrialus ees u. 200x200mm. Number peab olema loetav.
Rattad – 19″, 26″ võrri päritolu rattad
Kummid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Muu – lisajahutussüsteemid ja vooluallikad süütesüsteemi toiteks keelatud.
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega),kindad ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid) kohustuslik.


Standard klass:(reeglid kestvuse sport klassiga ühised )

mootor d4, d5, d6, d8 ja nende (vene päritolu) modifikatsioonid.
Nõutav – tehase karter, silinder ja silindripea, karburaator ,leegitoru koos summutiga.
Forseering
– vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, (kolvi läbimõõt peab jääma 38,5 mm-ni, seda kontrollitakse tehnilises boksis teatud asjaga). Kolvikäiku muuta ei tohi.
Karburaator -Karburaator originaal .Õhupuhasti vaba
Väljalase – Tehase leegitoru pikkus min.20 cm. (silindri külge kinnituse võib asendada vedruga,klambriga jne.). Summuti peab olema originaal ehk peab vastama võrri modifikatsioonide D seeriatele, võrri originaal summuteid, ei tohi ära olla lõigutud, lühemaks tehtud, keevitusjäljed, igasugused torud, pasunad ja j.n.e. Eeltoodud variandid on keelatud summuti peal, lõpus ja sees.
Süüde – vaba
Ülekanne – fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam, rattad vaba (keelatud on jalgratta raam), nõutav numbrialus ees u. 200x200mm. Number peab olema loetav.
Kummid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega),kindad ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid) kohustuslik.


Open:

mootor d4, d5, d6, d8 ja hiina päritolu säärude 50cc nende modifikatsioonid.
Nõutav – tehase karter ja silinder, lubatud karteri väliskuju muutmine teist tüüpi sisselaske ja süütesüsteemide paigaldamiseks. Lubatud vesijahutusega tehasesilindri ( d10-ne ja originaalile aretatud veesärgi tegemine mis jääb õhkjahutuse silindri mõõtudesse) kasutamine. Lubatud silindri jahutusribidele lisada lisa jahutusribisid mis kinnituvad põhiribide külge.
Vene päritolu 50cc:Forseering – vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, kolvi diameeter lubatud maksimaalselt 38,5mm seda kontrollitakse tehnilises boksis. Kolvikäik nõutav 40mm.

Hiinakas 50cc:
(Järgnevad tehnilised tingimused käivad open klassi kohta)
Forseering – vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, KOLVI LÄBIMÕÕT 40mm JA KOLVIKÄIK 38mm.
Väljalase – vaba
Süüde – vaba.
Ülekanne fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam, rattad – vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (kas valge alus ja must number, või must alus ja valge number) Number peab olema loetav, ilma lisailustusteta.
Kummid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur. ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega),,kindad, ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid) kohustuslik.


Külgkorvid:50cc

mootor d4, d5, d6, d8 ja nende modifikatsioonid ja 50 cc hiinaka mootoriga.
Nõutav – tehase karter ja silinder, lubatud karteri väliskuju muutmine teist tüüpi sisselaske ja süütesüsteemide paigaldamiseks. Lubatud vesijahutusega tehasesilindri (d10-ne ja originaalile aretatud veesärgi tegemine mis jääb õhkjahutuse silindri mõõtudesse) kasutamine. Lubatud silindri jahutusribidele lisada lisa jahutusribisid mis kinnituvad põhiribide külge. Lubatud mitme silindriga mootori ja mitme mootori kasutamine.
Forseering – vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, kolvi diameeter lubatud maksimaalselt 38,5mm. Kolvikäik nõutav 40mm.
Hiinakas 50cc forseering – vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, KOLVI LÄBIMÕÕT 40mm JA KOLVIKÄIK 38mm.
Karburaator – vaba.
Väljalase – vaba
Süüde – vaba.
Ülekanne – vaba.
Raam, rattad – vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (kas valge alus ja must number, või must alus ja valge number) Number peab olema loetav ilma lisailustusteta.
Kummid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur.( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Nõutav vähemalt kaks inimest sõidu ajal. Korvi mõõdud nii pikkus,kõrgus kui laius vaba.
Sõitja varustus – Kaitsekiiver(lõuakaitsmega),kindad,kohustuslik, ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid) kohustuslik.
Sõiduajal lubatud ühe jalaga hoo lükkamine.


Külgkorv 80cc (Hiinakas):

Mootor-järgitehtud võrri mootorile Hiinas.
Nõutav-tehase karter,silinder ja silindripea,karburaator koos originaal õhupuhastiga, (mootori küljes olevad asjad peavad jääma originaalseks ja samaks)
Forsseering-vaba,lubatud on mootori sisene forseerimine,(kolvi läbimõõt peab jääma originaalseks 47mm ja kolvikäik 40mm)
Karburaator– peab kuuluma eelpool nimetatud margile.Tehase õhupuhasti kohustuslik.KARBURAATORI JA SILINDRI VAHELISE KOLLEKTORI PIKKUSE MUUTMINE LUBATUD;SUURENDADA EI TOHI.
Väljalase-vaba
Süüde-peab kuuluma eelpool nimetatud margile.
Ülekanne-vaba
Raam,rattad-vaba,nõutav numbrialus ees u. 200mm-200mm.Number peab olema hästi loetav.
Kummid-vaba.Naelad,ketid ja muu väljaulatuv metall on keelatud.
Pidurid-nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur.(kontrollitakse tehnilises boksis)

Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega),kindad ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid) kohustuslik.

Sõidu ajal lubatud ühe jalaga hoo lükkamine


Hiina Standard:

(Hiina originaal klass)
mootor -järgitehtud võrri mootorile Hiinas.
Nõutav – tehase karter, silinder ja silindripea, karburaator koos originaal õhupuhastajaga, leegitoru koos summutiga( mootori küljes olevad asjad peavad jääma originaalseks ja samaks)
Forseering – vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, KOLVI LÄBIMÕÕT 40mm JA KOLVIKÄIK 38mm.
Karburaator – peab kuuluma eelpool nimetatud margile. Tehase õhupuhasti kohustuslik. Karburaatori ja silindri vaheline kollektort (sisselaske kollektori pikkuse muutmine on lubatud,kuna ei mahu hästi RIGA raami vahele,suurendada ei tohi)
Väljalase – Tehase leegitoru pikkust muuta ei tohi( ainult painet). Summuti peab olema originaal ehk peab vastama sellele mootorile nagu ta on.
Süüde – peab kuuluma eelpool nimetatud margile.
Ülekanne –  fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam, rattad – vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (kas valge alus ja must number, või must alus ja valge number) Number peab olema loetav ilma lisailustusteta, pedaalid lubatud, võib ka toru läbi raami.
Kummid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Sõitja varustus – Kaitsekiiver(lõuakaitsmega),,kindad, ja saapad mis on üle pahkluu ( võib kasutada talve saapaid) kohustuslik.


Tehniline boks:

Alates 2009 aastast on võistluste juures tehniline boks. Selle töö korraldab võistluse korraldaja.

Tehniline boks asub teatud tsoonis- ( see on märgitud või antakse teada võistlejatele kohapeal).

Tehnilises boksis kontrollitakse  võrri vastavust tehnilistele tingimustele:

Mootor ja seal küljes olevad mootoridetailid peavad vastama vastava klassi tingimustele. Numbri olemasolu ja suurus. Pidurite korrasolek( mõlemale rattal peab olema pidurid nii ees kui taga) ja mootori kolvi suuruse mõõtmine.

Võrri süütekaane eemaldamine, kolvi suuruse mõõtmine ja muude tehniliste asjade mittevastavus võistluse juhendile ja selle kontrollimise keelamine omaniku poolt, võrdub võistleja diskvalifitseerimisega võistlusest. Soovitavalt võiks võistlejal boksis olla isiklik küünla võti. (selle puudumisel leiame lahenduse.)